نویسندگان:
فرشته مشهدی1 ، مهری جوزقی2 ، مژگان حیدری3 ، پریسا بنی طالبی دهکردی4 .1آموزگار
2آموزگار
3آموزگار
4آموزگار
چکیده فارسی: با توجه به شیوع بیماری کرونا و غیر حضوری بودن مدارس با استفاده از مصاحبه ی تلفنی با مادر، خواهر ،دوستان نزدیک، معلم، مشاور و معاون مدرسه دانش آموز، مصاحبه تصویری با خود دانش آموز و همچنین اطلاعات و یافته های علمی به گردآوری اطلاعات پرداختم از بین راه حل های موجود، یافتن علت اضطراب و تشویش در دانش آموز، صحبت کردن با والدین دانش آموز و آشنا کردن آنها با نحوه چگونگی برخورد با یکتا، صحبت کردن با یکتا و آگاه کردن وی درباره ی عادت ناپسند، کمک به یکتا برای ترک و توقف عادت، کوتاه کردن ناخن های بلند، تقویت حس اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری در یکتا با دادن مسئولیت به او، پرت کردن حواس یکتا در حین ناخن جویدن و مجبور کردن او به کارهایی که با استفاده از انگشتانش انجام می شود مثل درست کردن کاردستی، نقاشی، خیاطی و نسبت به بقیه نتیجه موثرتری داشت و باعث تغییر رفتار دانش آموز و رسیدن به اهداف پژوهش شده است