نویسندگان:
ذوالفقار عباسی فر1 ، فرشته مصطفوی2 .1گروه مدیریت، واحد سپیدان، دانشگاه آزاد اسلامی، سپیدان، ایران
2گروه مدیریت، واحد سپیدان، دانشگاه آزاد اسلامی، سپیدان، ایران
چکیده فارسی: هوش بازاریابی یک فاکتور مهم استراتژی سازمان و کلید موفقیت در بازار است هوش بازاریابی، اطلاعات هر روزه درباره تغییرات در محیط بازاریابی است که به مدیران در آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می کند از آنجا که رقابتی شدن صنایع کشور در حال شکل گیری است لذا موضوع هوش بازاریابی با توجه به بدیع بودن آن در کشور اهمیت بیشتری پیدا می کند از اینرو هدف این تحقیق، تعیین ویژگی های فردی موثر بر هوش بازاریابی می باشد، که داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و از تکنیک های کمی و کیفی آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است