نویسندگان:
مبین رحیمی1 ، احسان اسکندری2 ، میثم دولت خواه3 .1کارشناس ارشد رشته برنامه ریزی درسی
2کارشناس علوم تربیتی
3دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نکته که شکوفایی یک کشور از بستر آموزش و پرورش بر می خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد بنابراین لازم است که برنامه کیفی و کمی مناسب و در خور نیاز های جسمی و روانی برای کودکان پیش دبستانی، با توجه به ویژگی های این دوره از رشد، تهیه و تدارک دیده شود هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی تاثیر آموزش پیش از دبستان بر یادگیری مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان سوم ابتدایی شهرستان پاوه سال تحصیلی 1398 1397می باشد در تببین این نتایج می توان گفت از آنجا که یادگیری همراه با مشاهده، تجربه و طرح سوال است عمده ای از مشکلات روش تدریس سنتی را حل می کند با توجه به نتایج به دست آمده بالا پیشنهاد می شود دانش آموزان در دوره های پیش از دبستان شرکت داشته باشند