نویسندگان:
مهسا حمیدیان1 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی فروردین قائمشهر
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش مطالعه تاثیر شبکه های اجتماعی بر ارتقا شخصیت برند به کمک رسانه ها است این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی و به صورت همبستگی است جامعه آماری این تحقیق شامل همه ی مردم مازندران میباشد که تعداد آن 3079000 نفر میباشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد حجم نمونه برابر است با نفر400 و روش نمونه گیری تصادفی ساده میباشد در پژوهش حاضر برای گرد آوری داده های اولیه از روش میدانی استفاده شد و ابزار جمع آوری داده های اولیه پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت بوده و برای گرد آوری داده های ثانویه از روش کتابخانه ای استفاده شده است اعتبار پرسشنامه از روش اعتبار محتوا و اعتبار صوری استفاده شده است و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است که پایایی کل آن برابر با 0/815 میباشد برای آزمون فرضیات تحقیق از نرم افزار spss استفاده شد ابتدا از آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها و سپس از آزمون t برای بررسی وجود ارتباط معنی دار بین متغیرها استفاده شده است نتایج تحقیق نشان داد شبکه های اجتماعی و اینترنت بر ارتقا شخصیت برند تاثیر معناداری دارد