چکیده فارسی: امروزه، ناگزیر به استفاده از انواع فناوریهای اطلاعاتی هستیم چراکه در قرن بیست و یکم فناوری اطلاعات بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما را تحت تاثیر قرارداده است در عصر جدید که سازمانها، محصولات، روابط و فعالیتها و بطور کلی کسب و کار آنها حالت مجازی و الکترونیکی به خود گرفته است و تغییرات به قدری شدید شده که طول عمر فناوری ها و محصولات را به حداقل رسانیده است، خلق و حفظ پایدار مزیت رقابتی با تکیه بر قابلیتها و شایستگی های سنتی و قدیمی برای حضورموفق بنگاه در محیط و بازارهای رقابتی کافی نیست این امر مستلزم تدابیری نو و روآوری به شایستگی های جدیدی است که مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات و در دنیای اینترنت باشد ایجاد و انتقال اطلاعات و برقراری ارتباطات از این طریق، مهمترین ویژگیهای یک بنگاه موفق در بازارهای اینترنتی به شمار میروند به نظر میرسد که شرکتهایی میتوانند در این بازارها حضوری موفق و مستمر داشته باشند که از شایستگیهای اطلاعاتی و ارتباطی برخوردار بوده و با تکیه بر آنها مزیتهای رقابتی ارزشمندی خلق نموده و با بکارگیری درست و به موقع این مزیت ها، باعث پایداری آن گردیده و عملکردی عالی برای خود به ارمغان آورند در این مقاله بر نحوه تاثیر فناوری اطلاعات مزیتهای رقابتی پایدار شرکت های کوچک و متوسط میپردازیم