نویسندگان:
محمد عباس پور1 ، علی نظرصیدی2 .1کارشناسی ارشد مدیریت دولتی
2دکتری جغرافیا گرایش اقلیم شناسی
چکیده فارسی: اهمیت اثر بخشی سازمانی در این است که ساختار صحیح ، سازمان را اثر بخش می کند روشی که ما به وسیله آن افراد و مشاغل را با هم ترکیب کرده و قوانین و روابط حاکم بین آنها را تعریف می کنیم عامل مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت سازمان ها محسوب می شود اولین دیدگاه ارایه شده در مورد اثر بخشی در دهه 1950 بسیار ساده بود اثر بخشی به عنوان میزان یا حدی که یک سازمان اهدافش را محقق ساخته است ،تعریف شده بود در این تعریف ابهامات فراوانی وجود داشت که موجب شد کمتر از آن استفاده شود