نویسندگان:
زهرا جهانی1 ، ام البنین ذات نیکی2 .1کارشناس ارشد فلسفه گرایش کلام اسلامی ، دانشگاه زاهدان،ایران
2کارشناس ارشد فلسفه گرایش کلام اسلامی ، دانشگاه زاهدان،ایران
چکیده فارسی: هدف اصلی پژوهش حاضرشناخت عوامل اجتماعی موثر بر افت تحصیلی دانش آموزان و ارایه راهکارهای صحیح بر اساس ارزشها و هنجارهای ملی و دینی برای بهبود این وضعیت است روش تحقیق توصیفی و مبتنی بر مطالعات کتابخانه ای بوده است نتایج بررسی یافته های تحقیق نشان داد، عوامل فردی مانند علاقه، انگیزه ، نوع مطالعه و در مدرسه کلاس، روش تدیس معلم بر شکست تحصیلی اثر می گذارد که می توان بدین منظور برای کاهش افت تحصیلی میتوان از تغییر و نوآوری آموزش در عرصه تربیت هنر، نظام ارزشیابی، روشهای تدریس، مشارکت اولیاء، و سبک های مدیریت مدارس استفاده کرد