نویسندگان:
محمد نصرتی1 ، منصوره جلیللی2 .1مهارت آموز ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان زاهدان
2عضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان
چکیده فارسی: هدف مطالعه حاضر بررسی عوامل موثر بر ماندگاری تحصیلی دانش آموزان روستایی شهرستان فنوج از دیدگاه معلمان است مطالعه حاضر ازنوع توصیفی پیمایشی بود بر اساس فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 224 معلم به عنوان نمونه 57 معلم زن و 167 معلم مرد با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی تعیین گردید یافته ها نشان داد که از نظر معلمان، عوامل خانوادگی، فردی، آموزشگاهی و محیطی درمیزان ماندگاری دانش آموزان روستایی نقش دارند شناخت و آسیب شناسی عوامل خانوادگی، فردی، آموزشگاهی و محیطی می تواند باعث افزایش نرخ ماندگاری و کاهش ترک تحصیل در مناطق روستایی گردد