نویسندگان:
جلال پسکوهی1 ، اله نظر علی صوفی2 .1مهارت آموز ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان پردیس شهید مطهری زاهدان
2استاد وعضو هییت علمی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس در تعمیق و سرعت یادگیری دانش آموزان بوده است روش پژوهش توصیفی تحلیلی و از ابزار و شیوه ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است نتایج پژوهش نشان داد که با استفاده از محتوای چندرسانه ای طیف وسیعتری از حواس دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری درگیر شده و فرآیند یادگیری عمیق تر میشود به عبارتی علاوه بر افزایش کارایی کلاس استفاده از نرم افزارهای گوناگون به دلیل به کارگیری حواس شنیداری و دیداری به یادگیری دانش آموزان کمک می کند این سیستم به دانش آموزان اجازه می دهد فراتر از برنامه های درسی خود گام بردارند وتاکید بیشتری بر مهارت تفکر و یادگیری عمیق دانش آموزان دارد همچنین با هوشمندسازی مدارس تعاملات بین دانش آموزان و معلمان مدارس هوشمند بیشتر شده و این امر می تواند منجر به اشتراک تجربیات موفق و برتر بین آنها گردد