نویسندگان:
عباس کریمیان1 ، امیدعلی یوسفی2 .1دانش پژوه سطح ۴ حوزه
2کارشناس ارشد آموزش و پرورش تطبیقی و بین الملل و مدرس دوره های ضمن خدمت استان فارس
چکیده فارسی: علم و عالم در اسلام از جایگاه رفیع برخوردار است و این واقعیتی است که بر هیچ طالب علمی پوشیده نیست فرزانگی صرف هدف تحصیل و علم نیست، بلکه دانش باید مایه ی بینش گردد تا این بینش منتهی به پرستش یکتای افزایش گردد با مطالعه در متون اسلامی می توان فضیلت و جایگاه علم از منظر دین پی برد پژوهش حاضر به شیوه کتابخانه ای واسنادی و با مراجعه به متون دینی در پی یافتن پاسخ به این سوالات اساسی است که حقیقت علم چیست علم نافع کدام است و چه ویژگی هایی دارد و رویکرد معلم نسبت به علم چگونه باید باشد تا بتواند در پرتو این چارچوب فکری مناسب علوم نافع و سودمند را متعلمین انتقال داده و آن را در مسیر سعادت در دنیا و عقبی رهنمودن شود