نویسندگان:
معصومه شکراله زاده1 .1کارشناس ارشد روانشناسی بالینی خانواده درمانی ، دانشگاه شهید بهشتی تهران
چکیده فارسی: مقدمه: این پژوهش با هدف رابطه بین نماز با اضطراب و تنظیم هیجانی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی تهران انجام شده است روش: جامعه آمارى این پژوهش، کلیه دانشجویان پسر دانشگاه علمی کاربردی تهران بود که 50 نفر از دانشجویان پسر انتخاب و پرسشنامه های نماز، تنظیم هیجانی و اضطراب را تکمیل کردند داده های به دست آمده با استفاده از ضریب همبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته ها: نتایج به دست آمده بین نمونه مورد بررسی نشان داد که بین متغیر نماز با اضطراب 0/12 ضریب همبستگی معنی داری وجود ندارد، همچنین بین متغیر نماز با تنظیم هیجانی 0/67 رابطه معنی داری وجود دارد نتیجه گیرى: با توجه به نقش نماز و تنظیم هیجانی در کاهش اضطراب، به نظر می رسد مسیولین فرهنگى جامعه، به ویژه مسیولین فرهنگى دانشگاه، باید به آن توجه ویژه نمایند و برنامه های خاصى در این راستا پیش بینی کنند