نویسندگان:
فایزه غلامپور1 ، هانیه غلامپور2 ، غلامرضا غلامپور3 .1دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع مرکزآموزش عالی بویین زهرا
2دانش آموز مقطع نهم دبیرستان ثنا منطقه یک آموزش وپرورش قزوین
3دانشجوی دکترای مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی مالزی
چکیده فارسی: امروزه نقش اعتماد به نفس بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان غیر قابل انکار است هدف اصلی این مطالعه بررسی نقش اعتماد به نفس برانگیزش تحصیلی دانش آموزان دبیرستان ثنا قزوین می باشد دراین تحقیق که از روش کمی پرسشنامه ای استفاده شده که شامل 23 گویه برای سازه اعتماد به نفس و 22 گویه مقیاس برای سازه انگیزش تحصیلی می باشد پرسشنامه استاندارد بوده و مکررا روایی وپایایی آن موردتایید قرار گرفته است بوسیله نرم افزار 20 SPSS تست نرمالیته و داده های پرت مورد ارزیابی قرارگرفت که حکایت از نرمال بودن داده ها دارد همچنین آلفا کرونباخ برای همه مقیاسها تست گردید و کلیه مقیاس ها دررنج قابل قبول قراردارند وهمه آنها بالاتر از 0/776 واقع هستند همچنین از بار عامل تاییدی برای روایی استفاده گردید درنهایت بوسیله آزمون رگرسیون تاثیر اعتماد به نفس برروی انگیزش تحصیلی مورد تایید قرار گرفت