نویسندگان:
ندا اشرف جولایی1 ، آتوسا اعظم کثیری2 ، سوسن خطایی3 ، شیوا اشرف جولایی4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری،دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید رجایی، ایران
2استادیار، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید رجایی، ایران
3استادیار، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید رجایی، ایران
4دانشجوی کارشناسی ارشد ارتباط تصویری،دانشکده هنر، دانشگاه شاهد، ایران
چکیده فارسی: بشر امروزی تحت تأثیر رسانه ها وروش های تبلیغاتی جدید تغییر ذائقه داده و تنوع طلب شده است متناسب با این تغییر و تحول ها، تبلیغات اسلامی و دینی نیز می توانند از این روش ها برای روشن سازی راه بشریت به سوی حق تعالی و زندگی انسانی بهره مند شوند مقاله پیش رو در تلاش است با استفاده اطلاعات موجود و شیوه تحلیلی توصیفی، به بررسی قابلیت های گرافیک محیطی و تاثیر آن بر تبلیغات اسلامی و دینی بپردازد مطرح شدن سوالاتی از این دست که آیا گرافیک محیطی می تواند یکی از روش های مناسب در تبلیغات دینی باشد؟ و کدامیک از شاخه های گرافیک محیطی می تواند تبلیغات دینی و اسلامی را به درستی نمایش دهد؟ این مقاله را به سوی این نتیجه سوق می دهد که گرافیک محیطی به دلیل گستردگی ای که دارد می تواند انواع تبلیغات را در خود جای دهد و آنرا به بهترین شکل ارائه دهد