نویسندگان:
احمد اسدی1 ، سامیه شهبازی2 .1دانشجوی دکتری الهیات گرایش افسیر اطبیقی دانشگاه علوم معارف قرآن کریم قم، ایران مدرس دانشکده مطالعات اطبیقی قرآن کریم
2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته افسیر دانشگاه یزد، ایران مدرس دانشگاه پیام نور شیراز
چکیده فارسی: سکولاریسم، به عنوان هسته ی مرکزی عقیده های مهاجم با چهره ای فریبنده، از جهالت جامعه خودی استفاده نموده و تا عمق نظام تربیت دینی ما پیش رفته و معبر لازم برای نفوذ دشمن را در نسل های آینده ایجاد نموده است این مقاله، صحت این ادعا را تحلیل نموده و آن را نتیجه ی نگرش های منفعلانه نظام تربیت دینی دربرابر جنگ نرم دشمن می داند به دیگرسخن، دلیل نهادینه نشدن دین در نسل آینده را نوعی اعتقاد عمیق سکولاریسمی در نظام تربیتی می داند که به تدریج و به دلیل عدم هوشیاری خودی ها به عنوان ابزار پیشتاز دشمنان اسلام در فرآیند جنگ نرم کارگر افتاده است این تحقیق به روش توصیفی تحلیلی، با هدف شناخت دشمن، ضمن بررسی مختصر انواع عقاید سکولار به ریشه یابی مشکلات موجود در آموزش و پرورش فعلی می پردازد و درپایان راه کارهایی ازجمله جایگزینی رویکردهای سکولاریزمی در فعالیتهای هدفمند پرورش دینی، محتوای کتب، روش تدریس و نظام ارزشیابی، با روش های تربیت قرآنی و مطابق با استقلال فکری و هویت دینی را پیشنهاد می کند