چکیده فارسی: اخلاق به معنی سیرت و باطن و شکل نفسانی و صفات روحی است اخلاق در مفهوم کسب و کار و سبک زندگی، راه برقراری ارتباط صحیح با مراجعان، و راه رسیدن به سعادت و کمال واقعی می باشد سبک زندگی به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را تشکیل می دهد اهمیت بررسی موضوع این مقاله به جهت آشنا نمودن شیوه های رفتاری و اربتاطی و پیوند اجتماعی حاصل از فرایند های شغلی و زندگی است هدف از مقاله ی حاضر شناخت شاخص های اخلاقی در کسب و کار به عنوان نقطه چالش زای سبک زندگی است در تحقیق حاضر، ضمن بیان مفاهیم اخلاق و کسب و کار و سبک زندگی، مونع رشد اخلاقی و الگوهای نادرست کسب و کار در حانواده های ایرانی و ارائه الگوی مطلوب کسب و کار و تاثیر آن در روش زندگی بحث و بررسی قرار گرفت، هدف از این مقاله شناخت شاخص های اخلاقی و معرفی الگوهای مطلوب رفتاری در کسب و کار در جهت بهبود شرایط زندگی انسانها می باشد روش بررسی موضوع ، کیفی از نوع توصیفی تحلیلی که به دنبال یافتن پاسخ 3 سوال شامل مفهوم اخلاق چیست ؟ مفهوم سبک زندگی چیست ؟ شرایط ملوب اخلاقی در کسب و کار و سبک زندگی چیست ؟ می باشد جمع آوری اطلاعات بصورت کتابخانه ای از متون چاپی و الکترونیکی و عمدتا بر اساس رجوع به منابع دست اول و معتبر می باشد نتایج و یافته ها، نشان می دهد که رعایت اخلاق در کسب و کار باعث بهبود شرایط رفتاری و روش زندگی افراد و رشد و توسعه اقتصاد جامعه می گردد