نویسندگان:
زکیه مزیدی1 ، صدیقه قلیچی2 ، مینا وطنی3 .1کارشناس ارشد علوم قرآن و تفسیر حوزه الزهراء س گرگان
2دانشجوی کارشناسی ارشد اخلاق دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
3دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود
چکیده فارسی: بدون تردید پیامدهای جهانی شدن متاثر از فرهنگ سکولاریسم وفلسفه ماتریالیستی و اومانیستی،معرفت های وحدانی و روحانی را در حاشیه قرار داده است به گونه ای که نظام های تعلیم و تربیت درجوامع غربی از تربیت انسان مورد انتظار ساحت الهی ناتوانند بر همین اساس در شرایط کنونی،مقولهی تربیت می بایست مورد بازنگری و بازشناسی قرار گیرد و برای گذر از این وضعیت متعارض،تنهاراهبرد موثر و کارآمد، گشودن حقایق فلسفه تربیتی در پرتو نور قرآنو روایات می باشد نگارندگان با درک واقعیات مزبور،هدف اساسی نوشتار حاضر را بر ارائه روش های موثر در تربیت ازمنظر صادقین متمرکز نموده اند در نوشتار حاضر روش های مبتنی بر فطرت،عقلانیت و کرامت،منتجاز اندیشه صادقین در فرآیند تربیت ، مطمع نظر قرار می گیرد وبرای تحقق این مهم،از روش کتابخانهای تحلیلی استفاده شده است مهم ترین نتایج مطالعه انجام شده نشان می دهد آموزه های صادقین،بهتمام ابعاد وجودی انسان در فرآیند تعلیم و تربیت توجه می نماید لذا برون داد چنین نظام تربیتی موردانتظار صادقین،تعالی فکری،معنوی و فرهنگی انسان جهت خداگونه شدن ،می باشد قدر مسلمکاربست دیدگاه صادقین در نظام تعلیم و تربیت،قادر است انسان هایی در طراز آرمان ها و ارزش هایدین مبین اسلام به جامعه تحویل دهد