نویسندگان:
پوران خروشی1 ، احمدرضا نصر2 .1دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان و مدرس دانشکد شیهد رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
2استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
چکیده فارسی: توجه به رابطه بین اخلاق و پژوهش می تواند در تعالی جایگاه مراکز علمی کشور نقش به سزایی ایفا نماید اصل وجود این رابطه، طبق آنچه که از متون دینی استفاده می شود مسلم است دین اسلام که تعیین کننده برنامه کامل سعادت انسان است، به رعایت اصول اخلاقی در جای جای پژوهش توجه ویژه داشته است پزوهش حاضر نیز به منظور بررسی معیارهای اخلاق اسلامی در فرآیند پژوهشهای تربیتی از مرحله طراحی و اجرا تا مرحله نتیجه گیری و انتشار یافته های پژوهش، از طریق حلیل اسناد و مدارک مکتوب دینی و پژوهشی، انجام یافته است یافت ها در شش محور شامل تعیین موضوع و بیان مسئله پژوهش، پزوهشگر، آزمودنی ها، داده ها و اطلاعات پژوهش، یافته های تحقیق، و تدوین و انتشار آنها ارائه، و بحث و نتیجه گیری شده است