نویسندگان:
غلامعباس زابلی مهدی آبادی1 ، میلاد غیاثی2 ، سیدمحمدجواد نبوی3 .1دانشگاه آزاد اسلامی یزد
2حوزه علمیه مدرسه امام خمینی ره یزد
3کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی یزد
چکیده فارسی: فرهنگ و فرهنگ سازی درجهان امروزدغدغه دوجبهه حق وباطل می باشد و هردوجبهه به دنبال راه یابی به سمت بهترین ابزارها هستند و هرکدام به سمت روشها و نقشهای متناسب با مبانی نظری خود می روند و ما امروزه درعرصه ای واقع شده ایم که دوجبهه حق و باطل برخوردی اجتناب ناپذیر درحوزه تمدنی پیدا کرده اند هرچندمعتقد به پیروزی نهایی جبهه حق هستیم ولی درواقع کسی توانایی غلبه دراین نزاع بی پایان دارد که بتواند فرهنگ خویش را به مردم جهان منتقل کند و دراین میان جبهه ی کفرگوی سبقت را ربوده است و حتی ابزارها تکنیک ها و تاکتیک ها و روشهایش به جبهه حق نفوذکرده و مورد استفاده قرارمیگیرد امروزه مهمترین ابزار درعرصه فرهنگ سازی رسانه ها هستند و کسی نمی تواند تاثیر گذاری این ابزارها را نادیده گرفته و یا منکر شود حال سوالی جدی دراین موضوع مطرح میشود که رویدادهای بزرگی نظیر جنگ ویتنام حادثه 11 سپتامبر حمله به عراق و چگونه توسط مسببین آنها برای اذهان و افکار اجتماعی و جهانی طبیعی و یا غیرقابل اجتناب جلوه داده شده استدراین مقاله با بیان تعریف و تبیین تاریخچه و علت پیدایش و تقسیم بندی انواع رسانه ها و انتخاب یکی از انواع آن رسانه ای دارای مولفه های سمعی و بصری به بررسی جو غالب کنونی مدیریتی و چگونگی تاثیر این فضا پرداخته و برخی ازمصادیق آسیب های رسانه موردنظر را بیان نموده ایم