نویسندگان:
غلامرضا خضرلو1 ، سهیلا مولایی2 .1مدرس و مشاورآموزش وپرورش و مراکزآموزش عالی اصفهان
2مدرس ومعاون آموزشی وپژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر
چکیده فارسی: درچشم اندازبیست ساله،ایران کشوری است توسعه یافته باجایگاه اول اقتصادی،علمی وفناوری درسطح منطقه،باهویت اسلامی وانقلابی،الهام بخش درجهان اسلام وبا تعامل سازنده ومؤثردرروابط بین الملل دراین چشم اندازاهمیت وحساسیت مراکزفرهنگی برای رسیدن به توسعه مذکوروالزاماً پایدار،برکسی پوشیده نیست،لذابرای مدیریت این مراکزبطوراعم وهدایت وراهبری آنهابطوراخص، درعصر جهانی شدن بامحوریت دانایی الزامات ومهارتهایی موردنیاز است که مدیران بایددارای آن باشند باعنایت به اینکه دررویکرد مدیریت دانایی محور قرن بیست ویکم، جامعه ی مبتنی براطلاعات به سمت جامعه ی مبتنی بردانایی حرکت می کندوجامعه ی دانایی محوربرعلم ودانش،تخصص،نوآوری وخلاقیت مبتنی می باشد مدیران فرهنگی عصرحاضربرای تحق توسعه پایدار باتوجه به شاخص ها مولفه های آن باچالشهایی روبروهستندکه دراین مقاله بدانهاپرداخته شده است