نویسندگان:
فاطمه جنتی زاده1 ، فاطمه یادگاری2 .1دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اراک واحد پردیس زینب کبری
2دانشجوی کارشناسی پیوسته، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اراک واحد پردیس زینب کبری
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی تاثیر استرس ادراک شده بر عملکرد تحصیلی دانشجویان با اثر میانجی کنترل عواطف در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان پردیس زینب کبری اراک بوده است روش تحقیق از لحاظ هدف انجام تحقیق از نوع پژوهش کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع توصیفی غیر آزمایشی و در دسته تحقیقات همبستگی میباشد با توجه به وجود اثر میانجی کنترل عواطف از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است جامعه آماری در این تحقیق کلیه دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری اراک N=588 میباشد حجم نمونه حاضر شامل 150 نفر از دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری اراک بود که به روش تصادفی انتخاب شدند و در نهایت 135 پرسش نامه قابل بررسی در اختیار پژوهشگر قرار گرفت نتایج پژوهش حاکی از وجود نقش میانجی قوی کنترل عواطف در ارتباط میان استرس ادراک شده و عملکرد تحصیلی دانشجویان میباشد