چکیده فارسی: پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر بازی بر خلاقیت دانش آموزان پایه پنجم و ششم عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بندرعباس انجام گرفته است این پژوهش، از نوع شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون، گروه کنترل است کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهر بندرعباس تشکیل دهنده جامعه ی آماری پژوهش بود نمونه تحقیق شامل 25 دانش آموز دختر و 25 نفر دانش آموز برای گروه کنترل بود از آن جایی که این تحقیق از نوع شبه آزمایشی بود گروه آزمایشی به مدت 4 ماه آموزش دیده و در این مدت گروه کنترل به روش سنتی آموزش دید داده های مورد نیاز برای خلاقیت آزمون خلاقیت پیش آزمون و پس آزمون به دست آمد و با کوواریانس تحلیل شد نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر بازی باعث افزایش خلاقیت گروه آزمایش شده است که در سطح خطا P<0/001 معنادار بود بنابراین آموزش مبتنی بر بازی و قصه در آموزش تاریخ و سایر دروس نسبت به روش سنتی کارایی بیشتری داشت و دانش آموزانی که با روش آموزش مبتنی بر بازی و قصه آموزش دیده بودند خلاقیت و پیشرفت تحصیلی بیشتری را از خود نشان دادند