نویسندگان:
لادن حسن پورامیرآبادی1 ، علی آذرگون2 .1کارشناسی ارشد مشاوره مدرسه، ایذه، ایران
2کاردانی آموزش ابتدایی، مقطع ابتدایی، ایذه، ایران
چکیده فارسی: عنوان پژوهش: چگونه توانستم ضعف املای دانش آموز کلاس دوم را بهبود ببخشم در برخورد با مسئله ضعف املای دانش آموز به دنبال راهکاری در جهت رفع و تقویت آن برآمدم اهداف من از این پژوهش عبارتند از: بهبود بخشیدن و علاقمند ساختن دانش آموز به درس املا از بین بردن اضطراب دانش آموز هنگام املا جذاب کردن املا برای دانش آموز با استفاده از راهکارهایی همچون: تشکیل جلسات جبرانی، توجه بیشتر به دانش آموز، تمرکز برای رفع مشکلات املایی دانش آموز، آموزش املا از ساده به پیچیده، روش چند حسی فرنالد و دانش آموز اعتماد به نفس لازم و ا نگیزه قابل قبولی را برای یادگیری درس املا و بهبود وضعیت خویش به دست آورد و نتیجه مطلوب کسب شد