نویسندگان:
لیلا عابدینی1 .1کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، کارشناسی مهندسی آب و خاک، معلم مدرسه هدایت ناحیه یک زنجان
چکیده فارسی: تاثیر رفتار های نوآورانه معلمان در انجام کارهای آموزشی بسیار زیاد است، با توجه به اینکه معلمان تعلیم و تعلم آینده سازان این کشور انجام می دهند و آموزش های پایه ای افراد را برای رساندن آنها به چرخه های تولید کشور انجام می دهند، بنابراین لازم است معلمان در کارخودنوآوری هایی داشته باشند و سازمان آموزش و پرورش در برنامه های آموزشی و اداری خود توجه بیش از پیش به موضوع خلاقیت را در دستور کار قرار دهند همچنین معلمان به عنوان مهمترین اعضای سیستم آموزش و پرورش، می توانند با به کارگیری از ابزارهای مناسب، روش های تدریس مناسب، رفتارهای متخصصانه با دانش آموزان و دیگر کارکنان و همکاران خود گام بزرگی در رسیدن به تدریس نوآورانه و سیستم آموزشی پویا و کارآمد داشته باشند مقاله حاضر به روش پیمایشی با توزیع پرسشنامه ای برای سنجش میزان نوآوری و خلاقیت معلمان به صورت کاملا تصادفی بین مدیران مدارس شهرستان زنجان ناحیه یک که جامعه ی مورد مطالعه ما بودند انجام گرفت با توجه به تحلیل نتایج پرسشنامه ها که به دو صورت حضوری و غیرحضوری با استفاده از شبکه های مجازی انجام گرفته است، وضعیت خلاقیت معلمان در شهرستان زنجان ناحیه یک مورد قبول می باشد