نویسندگان:
گلستان پوره1 ، فاطمه پوره2 ، محمد ساجدی3 ، خدیجه پوره4 .1کارشناسی ارشد، زبان و ا دبیات فارسی، دانشگاه هرمزگان، اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزشگاه پویا سلخ
2کارشناسی، علوم تربیتی، دانشگا فرهنگیان هرمزگان، اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزشگاه معرفت
3کارشناسی حسابداری، دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس، اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم، پژوهش سرای دانش آموزی بخش شهاب
4کارشناسی، علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان هرمزگان،
چکیده فارسی: یکی از شاخه های مطالعه در بین دانش آموزان شعر خوانی و توجه به متون شعری ادبیات فارسی است هنگامی که کودک در خواندن شعر مهارت پیدا می کند، می تواند با متن شعر ارتباط عمیق تری پیدا کند متاسفانه دانش آموزان با وجود علاقه به خواندن شعر، از بلند خوانی شعر در جمع دلهره دارند و نمی توانند به درستی شعرها را بلند خوانی کنند ا ین پژوهش اقدام گرا به دنبال آن است این پژوهش به دنبال آن است که توانایی شعرخوانی بدون دلهره و به روش صحیح در جمع را به دانش آموزان آموزش به سوی مطالعه متون مختلف هدایت شوند در پایان مشاهده شد که با انجام اقدامات صحیح و آموزش های مناسب انگیزه و ع لاقه دانش آموزان به بلند خوانی شعر در جمع بیشتر شده است و دانش آموزان می توانند بدون دلهره و با لحن مناسب شعر های مختلف را در جمع بنلد خوانی کنند