نویسندگان:
سمیه کاروان1 .1کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قشم، اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم، آموزشگاه ام سلمه
چکیده فارسی: پژوهش حاضر از نوع اقدام پژوهی با عنوان انتخاب معلم کوچک کلاس ودر مدرسه ام سلمه اجرا شده است دانش آموزان به خصوص در دوران ابتدایی همیشه دوست دارند کانون توجه و محبت معلم خود قرار بگیرند و به همین خاطر اغلب هیجانات و سرو صدا و نارامی های آن ها در کلاس درس ناشی از همان تلاش برای جلب توجه ومحبت معلم خود می باشد که یکی از همین نمونه ها نماینده کلاس شدن است که به هر طریقی می خواهد به عنوان مبصر یا نماینده احساس خود را به نوعی بیان کنند لذا با توجه بهاهمیت این موضوع با تمام همکاران آموزشی بر آن شدیم تا از این هیجانات دانش آموزان در جهت مفید و در قالب دادن مسئولیت کلاسی و گروهی استفاده کنیم تا با استفاده از تجربه های معلم کلاس خود و شور و اشتیاق خود بچه ها بتوانند حس مسئولیت پذیری را ابتدا از کلاس و سپس آن را در جامعه و آینده خود نمود دهند پس از مواجهه با این موضوع بر آن شدم تا با همکاری سایر همکارانم این موضوع را به سرانجام برسانم پس به گردآوری اطلاعات از کتاب ها و مقالات و نظر سنجی از دانش آموزان و ا ولیایشان پرداختم که طی این تحقیقات نتایج زیر حاصل شد: به نوبت دانش آموزان را نماینده کلاس کنم، بر اساس نظم و انضباط کلاسی انتخاب کنیم، به صورت دو نفره باشند، برای انتخاب نماینده خود بچه ها مشارکت داشته باشند، مسئولیت هایی که به آنها داده می شود در حد توان بچه ها باشد