نویسندگان:
فریبا حیدری1 ، شوبو نامداری2 ، ژیلا نامداری3 ، زهرا دانش4 ، سکینه کیانی5 .1کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
2کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
3کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
4کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
5کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی آموزش مبتنی بر روش یادگیری در حد تسلط بر خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی می باشد روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر مریوان بودند ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جنگینز MJSES 1999 بود که پایایی آن از طریق روش کودر ریچاردسون محاسبه شد که در پیش آزمون و پس آزمون به ترتیب 0/78 و 0/79 بود و روایی آن از طریق نظرخواهی از معلمان مدرسه تایید شد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری کولموگرف اسمیرونوف، همبستگی پیرسون، آزمون t همبسته استفاده گردید نتایج نشان داد، نمره خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان در پیش آزمون 15/80 بود که در پس آزمون به 17/90 افزایش یافته است و این افزایش از نظر آماری نیز معنادار می باشد p=0/006 در واقع بین دانش آموزانی که با روش تدریس یادگیری درحد تسلط آموزش دیده اند با دانش آموزانی که این آموزش را ندیده اند در میزان خودکارآمدی تحصیلی آنها تفاوت معناداری وجود دارد