نویسندگان:
فرانک فیضیان خیاط1 ، شهلا امانی2 ، پروانه عباسی3 ، شیرین ستایی مقدم4 .1کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
2کارشناسی ارشد روانشناسی، آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
3کارشناسی حسابداری، آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
4کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج
چکیده فارسی: یکی از عوامل موثر در تداوم و تثبیت یادگیری دانش آموزان و جلب توجه و مشارکت آنها در فرایند یاددهی یادگیری که عموما در مدارس ابتدایی توسط معلمان مورد استفاده قرار می گیرد، ارائه انواع تکالیف یادگیری از جمله تکلیف مهارت محور می باشد در واقع می توان گفت از میان انواع متغیرهای مرتبط با عملکرد معلمان در دوره ی ابتدایی، تکالیف مهارت محور یکی از چالش برانگیزترین موضوعات است هدف پژوهش حاضر، بررسی آموزش مبتنی بر تکالیف مهارت محور بر رشد خلاقیت دانش آموزان دوره ابتدایی می باشد روش پژوهش حاضر از لحاط هدف کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان م قطع ابتدایی شهر سنندج بودند ابزار گردآوری داده ها شامل آزمون خلاقیت عابدی 1372 بود که پایایی آن از طریق روش کودر ریچاردسون محاسبه شد که در پیش آزمون و پس آزمون به ترتیب 0/74 و 0/79 بود و روایی آن از طریق نظر خواهی از معلمان مدرسه تایید شد جهت تجزیه و تحلیل داده اه از آزمون های آماری کولموگرف اسمیرونوف، همبستگی پیرسون، آزمون t همبسته استفاده گردید نتایج نشان داد، نمره آزمون خلاقیت دانش آموزان در پیش آزمون 16/20 بود که در پس آزمون به 18/10 افزایش یافته است و این افزایش از نظر آماری نیز معنادار می باشد p=0/004 در واقع بین دانش آموزانی که با روش آموزش مبتنی بر تکالیف مهارت محور آموزش یدده اند با دانش آموزانی که این آموزش را ندیده اند در میزان خلاقیت آنها تفاوت معناداری وجود دارد