نویسندگان:
بهار یزدانی1 ، دلنیا یزدانی2 ، سونیا صلواتی3 ، مهری امینی4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تربیتی، آموزش و پرورش شهرستان سروآباد
2کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان سروآباد
3کارشناسی کشاورزی، آموزش و پرورش شهرستان سنندج
4کارشناسی مشاوره و راهنمایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی آموزش مبتنی بر روش تدریس بارش مغزی بر رشد خلاقیت دانش آموزان ابتدایی می باشد روش پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و ازلحاظ روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر سروآباد بودند ابزار گردآوری داده ها شامل آزمون خلاقیت عابدی 1372 بود که پایایی آن از طریق روش کودر ریچاردسون محاسبه شد که در پیش آزمون و پس آزمون به ترتیب 0/74 و 0/79 بود و روایی آن از طریق نظرخواهی از معلمان مدرسه تایید شد جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری کولموگرف اسمیرونوف، همبستگی پیرسون، آزمون t همبسته استفاده گردید نتایج نشان داد، نمره آزمون خلاقیت دانش آموزان در پیش آزمون 16/60 بود که در پس آزمون به 17/80 افزایش یافته است و این افزایش از نظر آماری نیز معنادار می باشد p=0/005 در واقع بین دانش آموزانی که با روش تدریس بارش مغزی آموزش دیده اند با دانش آموزانی که این آموزش را ندیده اند در میزان خلاقیت آنها تفاوت معناداری وجود دارد