نویسندگان:
سلام سعیدی1 ، سحر تاتلی2 .1لیسانس آموزش ابتدایی، شهرستان مریوان
2لیسانس آموزش ابتدایی، شهرستان مریوان
چکیده فارسی: آموزش تفکر انتقادی به عنوان تفکری سطح بالا، باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در بسیاری از تصمیم گیری ها و قضاوت هایی که دانش آموزان درآینده خواهند داشت نمایان خواهد شد برای آنکه در آینده افرادی توانمند و دارای آزادی اندیشه و خلاق داشته باشیم باید آنها را از همان کودکی پرورش دهیم به همین دلیل تدریس آن برای دانش آموزان یک ضرورت است هر معلمی باید به دنبال روش هایی باشد تا آن را در برنامه های درسی خود بگنجاند به دلیل اهمیت آموزش تفکر انتقادی در دانش آموزان، محقق در این پژوهش به نقش معلمان و خانواده در این امر، روش های آموزش تفکر انتقادی و موانع شکل گیری این مهارت در جامعه پرداخته است روش گردآوری مطالب در این پژوهش از طریق مصاحبه و مشورت با معلمان و والدین آگاه، مطالعه سایت ها، مجله ها و فصلنامه های معتبر بوده است و در پایان با توجه به تفکیک اهمیت مطالب، جمع بندی پژوهش صورت گرفته است