نویسندگان:
ملیحه آرمند1 ، شیرین آرمند2 .1کارشناس ارشد حقوق جزا و جرمشناسی، قاضی شورای حل اختلاف شهر کرمانشاه
2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
چکیده فارسی: در چند دهه اخیر تجارت الکترونیک به عنوان جنبه نوآورانه کسب وکارها عمل کرده است حال استفاده روزافزون از فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT و همچنین افزایش کسب و کارهای فضای وب، برخی مسائل در زمینه های حقوقی و امنیت این محیط ایجاد کرده است یکی از راهکارهای برطرف کننده این مسائل در محیط وب حقوق مالکیت معنوی می باشد هدف پژوهش حاضر بررسی بررسی نقش مالکیت معنوی در پویایی تجارت الکترونیک بوده است لذا مطالعه مروری حاضر برگرفته از یک مرور ادبیات گسترده در متون موجود و کارهای علمی انجام شده در زمینه حقوق مالکیت معنوی در حوزه تجارت الکترونیک، انجام گردید