نویسندگان:
مسعود صفری علی اکبری1 ، رحمت اله بهرامی2 ، قمرناز امیری3 .1استادیار گروه جغرافیا دانشگاه پیام نور ایران
2استادیار گروه جغرافیا دانشگاه پیام نور ایران
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی گرایش: مدیریت توسعه پایدار روستایی دانشگاه پیام نور ایران
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر رتبه بندی چالش های آموزش زنان روستایی در دهستان هفت اشیان شهرستان کرمانشاه می باشد نوع مطالعه و بررسی سوال ها به روش توصیفی تحلیلی می باشد ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه چالش های آموزش زنان روستایی در سه بعد اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و زیست محیطی با 30 سوال بوده و جامعه آماری مورد پژوهش در این تحقیق شامل کارشناسان، متخصصان و مسئولین امر توسعه روستایی شهرستان کرمانشاه به تعداد 85 نفر می باشد و تعداد نمونه براساس کل سرشاری به تعداد 85 نفر تعیین گردید برای تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری، از نرم افزار SPSS22 و آزمون تحلیل عاملی بهره گرفته شد نتایج بیانگر آن است که مولفه عدم استخام و به کارگیری زنان آموزش دیده در پست های روستایی و برون روستایی در رتبه نخست و مولفه های کمبود سرمایه جهت ادامه آموزش و مشغول بودن اغلب زنان روستایی به امر خانه داری و همیشگی بودن این امر و نبود فرصت در رتبه های آخر از منظر کارشناسان روستا واقع شده است