نویسندگان:
جواد شرفی1 ، بشری حمادی2 .1ارشد مدیریت بازاریابی وزشی دانشگاه آزاد اسلامی سوسنگرد
2کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی سوسنگرد
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش تبیین رابطه مهارت های مدیران مدارس متوسطه و دبیران تربیت بدنی دشت آرادگان می باشد جامعه مورد مطالعه شامل همه مدیران مدارس متوسطه و دبیران تربیت بدنی در سال تحصیلی 97 96 به تعداد 30 نفر است حجم نمونه طبق اصول علمی، تعداد 30 نفر با استفادهاز روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و براساس جدول حجم نمونه، مورگان تعیین شد برای اندازه گیری متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های استاندارد تعیین ویژگی های مهارت های ارتباطی قاسمی 1393 استفاده شد در توصیف و تحلیل داده ها، از آزمون آماری t و مقایسه میانگین هی دو گروه مستقل استفاده شد یافته های پژوهش حاضر، نشان داد که: 1 فرضیه اول تحقیق که تعیین می کند که بین مهارت های ارتباطی مدیران و دبیران در میانگین سنجش مهارت های ارتباطی شش گانه ارتباطی تفاوت معناداری وجود دارد 2 فرضیه دوم تحقیق تعیین می کند که آیا بین میانگین موقعیت مدیران و دبیران تربیت بدنی و مهارت های فردی ارتباطی تفاوت معناداری وجود دارد