نویسندگان:
فریبرز جباری فرد1 ، زهرا نادری لردجانی2 ، مینا خالدی سردشتی3 ، فاطمه خالدی وجه4 .1دکترای روانشناسی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شهرکرد
2رشته مشاوره دانشگاه پیام نور لردگان
3رشته مشاوره دانشگاه پیام نور لردگان
4رشته مشاوره دانشگاه پیام نور لردگان
چکیده فارسی: هدف این پژوهش بررسی اثر بخشی آموزش گروهی تاب آوری بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر لردگان می باشد روش پژوهش حاضر، نیمه تجربی وطرح آن ، پیش آزمون و پس آزمون و پیگیری همراه با گروه کنترل میباشد جامعه آماری پژوهش دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر لردگان بوده و حجم نمونه 30 نفر که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل هرکدام 15 نفر تقسیم خواهند شد سپس دانش آموزان گروه آزمایش طی 10 جلسه 90 دقیقه ای در هرهفته 2 جلسه به صورت گروهی تحت آموزش برنامه تاب آوری قرار گرفتند دانش آموزان گروه کنترل طی این مدت در هیچ کلاس آموزشی شرکت نداشتند پس از اتمام جلسات آموزش، بلافاصله پس آزمون روی هر دوگروه اجرا گردید و برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس استفاده گردید برای جمع آوری داد ه ها از پرسشنامه خودتنظیمی هیجانی کاشدان و هافمن 2010 1 استفاده گردید نتایج حاصل از تحقیق نشان دادآموزش تاب آوری موجب بهبود خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان دختر دوره متوسطه دوم شهر لردگان می گردد