نویسندگان:
سعیده ملامحمدنوه سی1 ، سیده شبنم علوی2 ، محمدعلی ضیائی3 .1دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه
2دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه
3استادیار،دانشگاه فرهنگیان،پردیس علامه طباطبایی ارومیه
چکیده فارسی: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نقشی اساسی در حوزه های گوناگون بازی میکند یکی از حوزه هایی که با ورود فناوری اطلاعات دچار تحول اساسی شده حوزه آموزش است آموزش مبتنی بر فناوری باعث ایجاد یک محیط اکتشافی برای دانش آموزان می شود این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی فناوری و چگونگی بهره گیری از رایانه بر دروس علوم دوره ابتدایی نگاشته شده است این مقاله به روش مروری از نوع ساده تنظیم شده است که از طریق مطالعه مقاله های متعدد جمع آوری شده است نتایج یافته ها نشان می دهد، که به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در ارتقای کیفیت دانش آموزان دارد براساس نتایج پژوهش یادگیری از طریق فناوری یادگیری درس علوم را افزایش می دهد و به فهم عمیق تر درس منجر میشود