نویسندگان:
یگانه انصاری1 ، فهیمه زاهدی2 ، موسی زرقی3 .1دانشجوی کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامیدانشگاه حکیم سبزواری
2دانشجوی کارشناسی فقه و مبانی حقوق اسلامیدانشگاه حکیم سبزواری
3استادیار گروه فقه و مبانی حقوق اسلامیدانشگاه حکیم سبزواری
چکیده فارسی: سردرگمی هویتی، استعمال مواد مخدر، رفتارهای ناهنجار، فراغت غیر مفید، جرایم جنسی، بی تفاوتی یا پرخاشگری سیاسی و از آسیب های اجتماعی و فرهنگی شایع در بین بخشی از دانشجویان وجود دارد که عمدتا ناشی از علل و عوامل خارج از دانشگاه است شناخت و بررسی آسیب های اجتماعی دانشجویان، بازنگری در راهبردها و نظارت بر اجرای آن ها، استفاده از اطلاعات کمیته های علمی و آموزشی و مراکز مشاوره دانشجویی، تشکیلات فرهنگی مناسب، تربیت نیروی انسانی آموزش دیده، بهکارگیری شیوه های فرهنگی کارآمد، استفاده از نیرو های مددکار همگی زمینه تحقق راهبردهای فرهنگی را افزایش داده و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان را امکان پذیر می سازد آسیب های اجتماعی دانشجویان با آسیب های روانی آنان ارتباط داشته و سیاست ها و برنامه های فرهنگی مناسب برای آن ها باید تنظیم و اجرا گردد