نویسندگان:
کلثوم کریمی1 ، شب بو جوانرودی2 ، شیلان تاب3 ، نرگس مرادی4 .1آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
2آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
3آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
4آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی ارتباط بین تیپ شخصتی برون گرا و درون گرا و رضایت شغلی معلمان شهر مریوان بود وسیله اندازه گیری در این تحقیق دو پرسشنامه بود پرسشنامه رضایت شغلی جان جی لیپتاک و پرسشنامه آزمونشخصیت آیزنک درون گرا و برون گرا داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی با کمک نرم افزار spssمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت در بخش آمار توصیفی توزیع متغیرهای مستقل و وابسته مورد بررسی قرار گرفت ودر بخش آمار استنباطی از آزمون t مستقل و ضریب همبستگی جهت بررسی فرضیه ها استفاده شد یافته هایپژوهش نشان داد: بین تیپ شخصیتی برون گرا و درون گرا در میزان رضایت شغلی اختلاف معنی داری وجود داردبین تیپ شخصیتی برون گرا با رضایت شغلی با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد بین تیپ شخصیتی درونگرا با رضایت شغلی با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود ندارد بین اختلاف سابقه با رضایت شغلی با اطمینان لازمرابطه معناداری وجود دارد بین سن با رضایت شغلی با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد اما این رابطهمعکوس می باشد