نویسندگان:
مریم نوذری1 ، محمد خدامرادی2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، ایران
2رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر واحد اهواز، ایران
چکیده فارسی: هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازیهای دبستانی بر مهارت های ذهنی و اجتماعی کودکان مراکز پیشدبستانی شهرستان شوشتر سال تحصیلی 97 1396 می باشد پژوهش حاضر یک پژوهش از نوع شبه تجربی با گروه کنترل و آزمایشی به صورت طرح پیش آزمون پس آزمون است در این تحقیق فرضیه به قرار دو فرضیه اصلی مطرح شده است : 1 بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی کودکان مراکز پیش دبستانی شوشتر تاثیر دارد 2 بازی های پیش دبستانی بر مهارت های اجتماعی کودکان مراکز پیش دبستانی شوشتر تاثیر دارد و دو فرضیه فرعی؛ 1 بین تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های ذهنی در دختران و پسران پیش دبستانی تفاوت معنادار وجود دارد 2 بین تاثیر بازی های پیش دبستانی بر مهارت های اجتماعی در دختران و پسران پیش دبستانی تفاوت معنادار وجود دارد ابزار گردآوری اطلاعاتآزمون بصری حرکتی بندر گشتالت و مقیاس سنجش مهارت ها ی اجتماعی ماتسون می باشد جامعه آماری شامل 325 کودک پیش دبستانی می باشد که در گروه سنی 5 تا 6 سال، در سال تحصیلی 97 1396 در مراکز پیش دبستانی واقع در شوشتر مشغول به تحصیل می باشند که 60 نفر به صورت تصادفیخوشه ای از بین نو آموزان مدارس پیش دبستانی انتخاب شدند سپس داده های بدست آمده با استفاده ازنرم افزار spss و با روش t استودنت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج تحقیق حاکی از اثبات تمامفرضیه ها بوده است