نویسندگان:
پرشنگ غریبی1 ، شهلا اسوار2 ، شنو احمدی3 ، شیرین اخگر4 .1آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
2آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
3آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
4آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی تاثیر بکارگیری فناوری بر خودکارآمدی معلمان ابتدایی شهر مریوان بود جامعهآماری این تحقیق معلمان ابتدایی شهرستان مریوان تشکیل می دهند وسیله اندازه گیری در این تحقیق دوپرسشنامه بود پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر وهمکاران GSES و پرسشنامه فناوری اطلاعات دادهها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت دربخش آمار توصیفی توزیع متغیرهای مستقل و وابسته مورد بررسی قرار گرفت و در بخش آمار استنباطی ازآزمون ضریب همبستگی جهت بررسی فرضیه ها استفاده شد یافته های پژوهش نشان داد:بکارگیری فناوری بر خودکارآمدی معلمان ابتدایی تاثیر معنی داری دارد میزان تحصیلات بر خودکارآمدیمعلمان ابتدایی تاثیر معنی داری ندارد میزان سابقه کاری بر خودکارآمدی معلمان ابتدایی تاثیر معنی داریدارد میزان تحصیلات بر بکارگیری فناوری معلمان ابتدایی تاثیر معنی داری ندارد میزان سابقه کاری بربکارگیری فناوری معلمان ابتدایی تاثیر معنی داری دارد