نویسندگان:
حسین فتحی1 ، رضا سنگ سفیدی2 ، فهیمه عیدی3 ، صفورا فتحی4 .1دانشجوی کارشناسی ارشد، آموزگار ابتدایی شهرستان اسفراین
2دانشجوی کارشناسی ارشد، آموزگار ابتدایی شهرستان اسفراین
3کارشناسی ادبیات، آموزگار ابتدایی شهرستان اسفراین
4کارشناسی ارشد، دبیر شهرستان اسفراین
چکیده فارسی: هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتباط آن با یادگیری سازمانی در دانشآموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اسفراین است برای یادگیری سازمانی از ابعاد چشم انداز مشترک،فرهنگ سازمانی، کار و یادگیری گروهی، تفکر سیستمی به عنوان متغیر وابسته و فناوری اطلاعات وارتباطات نیز به عنوان متغیر مستقل در نظر گرفته شد پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و با توجه بهنحوه گردآوری داده ها جز تحقیقات توصیفی تبیینی است که به روش تحقیق پیمایشی انجام گرفت جامعه آماری تحقیق دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اسفراین که 70 نفر به عنوان نمونه آماریانتخاب شد برای جمع آوری اطلاعات از نمونه آماری و به منظور آزمون فرضیه های تنظیم شده ازپرسشنامه نیفه 2001 یادگیری سازمانی با 7 گویه و 31 گویه و برای جمع آوری اطلاعات به منظور آزمونفناوری اطلاعات با 5 گویه و 25 گویه استفاده شده است نتایج بررسی های آزمون کولموگروف اسمیرنف همهفرضیات مابین 1/96 و 1/96 قرار داشته و سطح معناداری همه متغیرها بالاتر از 0/05 می باشد بنابراین در سطح 95 درصد اطمینان می توان گفت توزیع همه فرضیات نرمال است هم چنین نتایج حاصل از آزمونپیرسون فرضیات نشان داد که رابطه معناداری بین یادگیری سازمانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود دارد