نویسندگان:
نوجوان حسینی1 ، سروه بهرامی2 ، پرشنگ غریبی3 .1آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
2آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
3آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی بررسی رابطه بین احساس برابری و رضایت شغلی در معلمان ابتدایی بود وسیلهاندازه گیری در این تحقیق دو پرسشنامه بود پرسشنامه رضایت شغلی جان جی لیپتاک و پرسشنامهاحساس برابری داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی با کمک نرم افزار spss و آزمون ضریبهمبستگی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت یافته های پژوهش نشان داد:بین احساس برابری در مقایسه با همکاران و رضایت شغلی در معلمان با اطمینان لازم رابطه معناداریوجود دارد بین احساس برابری در مقایسه با سایرواحدها و رضایت شغلی در معلمان با اطمینان لازم رابطهمعناداری وجود دارد بین احساس برابری در مقایسه با سایرادارات و رضایت شغلی در معلمان با اطمینانلازم رابطه معناداری وجود دارد بین احساس برابری در مقایسه با قبل و رضایت شغلی در معلمان بااطمینان لازم رابطه معناداری وجود ندارد بین احساس برابری در مقایسه با سرپرستان و رضایت شغلی درمعلمان با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد بطور کلی نتایج نشان داد که بین احساس برابری ورضایت شغلی در معلمان با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد