نویسندگان:
محمد احمدی1 ، کیومرث خلیلی لندئی2 ، محمد شفیع شریفی بوگری3 ، محمد خرمی رفنی4 ، حافظ احمدی5 .1آموزگار، اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
2آموزگار، اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
3آموزگار، اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
4آموزگار، اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
5آموزگار، اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری
چکیده فارسی: این پژوهش با هدف تدوین الگوی بهزیستی روانشناختی بر مبنای مولفه های تنظیم شناختی هیجان و خلاقیت هیجانی دردانشجویان انجام شد طرح پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاهفرهنگیان شهرکرد در سال تحصیلی 96 1395 در دو مقطع کارشناسی می باشد حجم نمونه براساس متغیرهای پیش بین، 150 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرکرد که روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 1980 ، پرسشنامه خلاقیت هیجانی آوریل 1999 ، پرسشنامه تنظیمشناختی هیجان گرانفسکی 2003 استفاده شد به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیلرگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزار آماری SPSS22 صورت گرفت تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مقادیرهمبستگی بین تنظیم شناختی هیجانی و خلاقیت هیجانی با بهزیستی روانشناختی از نظر آماری معنی دار است p> 0/01 نتایج نشان داد که خلاقیت هیجانی و تنظیم شناختی هیجان به طور مستقیم توانسته اند بهزیستی روانشناختی را پیش بینی کنند