چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی رابطه بین سبکهای فرزند پروری والدین با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان بود روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد برای جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه شیوه هایفرزند پروری بومریند و پرسشنامه خلاقیت تورنس استفاده شد برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS و آزمون آماری ضریب همبستگی در سطح معنی داری 0/05 استفاده شد یافته های تحقیق نشانداد که بین سبک فرزند پروری دموکراتیک با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه معنی داریدارد اما بین سبک فرزند پروری استبدادی و آزادگذاری با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطهمعنی داری ندارد همچنین بین تحصیلات والدین با خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبتمعنی داری وجود دارد به نظر میرسد شیوه های تربیت و چگونگی بار آوردن فرزندان میتواند بر میزان باخلاقیت و پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر گذار باشد