نویسندگان:
نفیسه پورقلی1 ، بیان تاب2 ، نوجوان مصطفایی3 ، فریده شریعتی4 .1کارشناس مشاور امور بانوان و جوانان، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
2آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
3آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
4آموزگار مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش شهرستان مریوان
چکیده فارسی: هدف از این تحقیق بررسی رابطه وضعیت اجتماعی خانواده و متغیرهای فردی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهر مریوان بود برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد این پرسشنامه پرسشنامهشامل سوالاتی درباره تحصیلات والدین پدر و مادر ، شغل پدر و شغل مادر، جو خانواده، وضعیت اجتماعیخانواده، وضعیت اقتصادی خانواده و ارتباط اعضای خانواده با هم می باشد داده ها در دو سطح آمار توصیفیو آمار استنباطی با کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت از آزمونآماری ضریب هبستگیاسپیرمن جهت بررسی همبستگی بین متغیرها استفاده شد نتایج نشان داد: بین وضعیت اجتماعی،وضعیت اجتماعی خانواده با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد بینجو خانواده و تحصیلات والدین با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با اطمینان لازم رابطه معناداری وجود دارد