نویسندگان:
طیبه موسی بیگی1 ، ربابه محمدی2 .1کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
2کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر اثر بخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر مهارتهای ارتباطی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی در شهر کرمانشاه بود روش تحقیق در پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون _ پس آزمون با گروه کنترل بود جامعه آماری شامل تمامی کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی شهر کرمانشاه بود که در سال 1396 جهت درمان به مراکز مربوطه ارجاع داده شده بودند گروه آزمایش مداخله پنج هفته ای 8 جلسه 60 دقیقه ای بازیدرمانی شناختی رفتاری دریافت کردند و گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد ابزار تحقیق پرسشنامه مهارتهای ارتباطی ماتسون 1983 بود برای تجزیه تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس تک متغیره با استفاده از نرم افزار SPSS22 استفاده شد یافته ها نشان داد در مرحله پس آزمون مهارتهای ارتباطی گروه آزمایش بهبود معنی داری داشته است؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که بازیدرمانی شناختی رفتاری بر میزان مهارتهای ارتباطی تآثیر گذار بوده است که توجه ویژه مسئولین در بخش آموزش و پروش و سازمان بهزیستی را می طلبد