چکیده فارسی: زمینه و هدف :پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان و انگیزه پیشرفت دانشجویان انجام شد مواد و روشها طرح پژوهش این پژوهش بر حسب هدف از نوع نیمه آزمایشی بوده و به صورت پیش آزمون ، پس آزمون با گروه کنترل انجام شده است از بین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید شهر کرمانشاه تعداد 24 دانشجو که نمره سلامت روان آنها بالای نمره متوسط قرار داشت، به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند گروه آزمایشی 12 جلسه آموزش مهارتهای زندگی را به صورت گروهی دریافت کردند، اما گروه شاهد در این جلسات شرکت نکردند دو گروه قبل و بعد از مداخله پرسشنامه سلامت روان GHQ، و انگیزه پیشرفت را تکمیل نمودند یافته ها :تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مهارتهای زندگی بر بهبود سلامت روان کلی دانشجویان موثر است و همچنین این آموزش به طور موثری بر افزایش انگیزه پیشرفت آنان نیز اثر معنیداری داشته شده است نتیجه گیری :آموزش مهارتهای زندگی به منظور تامین سلامت روان و افزایش خودپنداره و انگیزه پیشرفت موردتاکید قرار میگیرد