نویسندگان:
آرزو اکبری1 ، محمدحسین ذالی بیگلو2 .1کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی
2دکتری مدیریت مدرس ومحقق دانشگاه
چکیده فارسی: خودکارآمدی یکی از متغیرهای روان شناختی، نمایانگر باورهای افراد درباره خود برای انجام تکلیف است نظریه خودکارآمدی از نظریه یادگیری اجتماعی بندورا نشات میگیرد شانک و پینتریچ1 2008 خودکارآمدی را تواناییهای مشهود فرد برای یادگیری یا فعالیت در سطوح تعیین شده میدانند ارمورد 2006 2 معتقد است که خودکارآمدی، خودساخته فرد درباره توانایی هایش در مورد انجام موفقیتآمیز وظایفش است رستمی، شریعت نیا و خواجوند، 1393یکی از مولفه هایی که احتمال ارتباط با خودکارآمدی خلاق را دارد تابآوری تحصیلی هست آلوا 1991 معتقد است که تابآوری تحصیلی سطوح بالای انگیزش پیشرفت و عملکرد، علیرغم حوادث و شرایط استرس زا است که دانش آموزان در مدرسه با آن مواجه هستند