نویسندگان:
سمانه همایونی1 ، لیلا جعفری نژاد2 ، بهرام جعفری3 ، احمد پورآقایی4 .1دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی بالینی، مجتمع دانشگاهی ارم دانشگاه شیراز، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، گروه روانشناسی، شیراز، ایران
2کارشناس ارشد مشاوره خانواده، دانشگاه شهیدچمران اهواز، گروه مشاوره، اهواز، ایران
3دانشجوی دکتری مدیریت خدمات بهداشت درمانی، دانشگاه آزاد مرکز شیراز، گروه مدیریت خدمات بهداشت درمانی، شیراز، ایران
4کارشناس ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد واحد مرودشت، گروه روانشناسی، مرودشت، ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های زندگی بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی زندگی زنان سرپرست خانوار شهرستان فیروزآباد بود این پژوهش نیمه تجربی، با پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل بود تعداد 30 نفر از زنان مذکور که داوطلب شرکت در برنامه آموزشی 12 جلسه 2 ساعت طی 6 هفته بودند به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند هر گروه 15 نفر داده ها با استفاده از مقیاس تاب وری RIS CD کونور و دیویدسون، در زمینه تاب آوری و پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل، در زمینه سازگاری اجتماعی جمع آوری گردید داده ها با روش تحلیل کوواریانس چند متغیری و با استفاده از نرم افزار spss 22 تجزیه و تحلیل شدند نتایج نشان داد آموزش مهارت های زندگی بر تاب آوری و سازگاری اجتماعی زنان سرپرست خانوار موثر بوده است P<0/05