چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط میان هوش معنوی، هوش اخلاقی با ذهن آگاهی دانش آموزان بود روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود جامعه ی آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان رودبار جنوب بودند نمونه پژوهش شامل 110 دانش آموز بودند که از میان کلیه دانش آموزان مذکور به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه ذهن آگاهی بایر و همکارن 2006 ، پرسش نامه هوش اخلاقی لینک و کیل 2005 و پرسش نامه هوش معنوی کینگ 2008 : استفاده شده است نتایج تحلیل همبستگی پیرسون نشان داد که بین هوش معنوی و هوش اخلاقی با ذهن آگاهی در سطح P≤0 001 رابطه مثبت معناداری وجود دارد همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری نشان داد که رابطه بین هوش معنوی و هوش اخلاقی با ذهن آگاهی دانش آموزان ارتباط مثبت و معنادار است F=43/012,P<0/000 که نشان می دهد متغیرهای هوش معنوی و هوش اخلاقی می توانند بخشی از تغییرات مربوط به ذهن اگاهی دانش آموزان را تبیین نمایند 0/76=R و در مجموع 0/58 از تغییرات مربوط به بهزیستی اجتماعی دانش آموزان را تبیین می کند R2=0/58