نویسندگان:
محمدعلی وطن خواه1 ، نجیمه امیرسالاری2 ، نرجس رضایی3 .1گروه روانشناسی، واحد فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزآباد، ایران
2گروه روانشناسی، واحد فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزآباد، ایران
3گروه روانشناسی، واحد فیروزآباد، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزآباد، ایران
چکیده فارسی: هدف از انجام پژوهش حاضر تاثیر شبکه های اجتماعی برهویت افراد بوده است به لحاظ ماهیت و اهداف، این پژوهش از نوع کاربردی و برای اجرای آن از روش همبستگی استفاده شد جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان ناحیه مقطع متوسطه اول ناحیه 2 شیراز در سال 96 1395 به تعداد 500 نفر بود که با استفاده از جدول مورگان تعداد 217 نفر به عنوان حجم نمونه برآورد شد این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای ساده انتخاب شدند ابزار اندازه گیری در این تحقیق پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است جهت تجزیه و تحلیل داده ها ازآمار توصیفی میانگین، انحراف استاندارد و استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه تحلیل مسیر با استفاده از روش بارون و کنی از نرم افزار spss استفاده شد نتایج نشان داد که شبکه های اجتماعی برهویت افراد تاثیر دارد