چکیده فارسی: این پژوهش با هدف بررسی نقش آموزش در توسعه پایدار انجام شده است روش پژوهش از نوع توصیفی تحلیلی است نتایج حاصل نشان داد آموزش قادر است فرایند توسعه پایدار را در تمامی ابعاد گسترش دهد اما باید تحولاتی در آموزش صورت پذیرد از جمله رشد اطلاعات ،تغییر روش از تدریس به یادگیری ، فرا رفتن از الگوی کلاس محور ، یادگیری مادام العمر ، یادگیری برای فردا، محو کردن مرزهای دانش و کار و زندگی، یادگیری مبتنی بر کار حرفه ای ، مبارزه با بیسوادی و تسهیل فرایند انتقال از مدرسه به بازار کار